lördag 20 oktober 2007

Lite sliten idag..



  • Distance: 7.7 km.

  • Time: 47:05 (6:06 min/km.)
  • Weather: 6,7 C Underbart väder, lite småchilly i skuggan


Total week no 42: 25.4 km.

Equipment:
  • Saucony - Hurricane 9

Hade lite känningar på insidan av höger lårmuskel, blev en lite kortare vända idag, inget vidare tempo. Men jag tycker det är viktigt att se till att komma ut och röra på sig enligt det schema man satt, bättre att anpassa passet till sin nuvarande kapacitet än att strunta i det helt och hållet. Så länge man inte löper (no pun intended...) någon risk att skada sig kan man ju köra på med lite lägre tempo. Jag skulle inte köra om jag kände att det höll på att barka åt skogen, då skulle jag stanna med en gång och linka hemåt. Skön runda ändå och underbart höstväder att komma ut i!

Den här vecka har jag sprungit 1 x 10 km, 2 x 7,7 km, totalt 25,4 km, Har en fundering på att lägga mitt veckomål kring 25 km istället för 30 km som jag haft hitills. Jag har börjat få lite muskelkänningar till höger och vänster när jag lagt 2 10 km's pass med bara en dags vila mellan, så som det ser ut nu så blir det nog två lite kortare (7,7 km) och ett längre (10 km) per vecka. I alla fall fram tills det börjar kännas bättre med muskelvilan.

Powered by SportTracks 2.0

Inga kommentarer: